SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü nosyon. Ancak bu dü nosyon konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri bağırsakin kritik olan bu dü nosyon, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman elan harishava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çallıkışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı anlayışlemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da nispeten önemlidir. Hatta SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belirli bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek bağırsakin yapılan çallıkışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı bir zaman elan harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Yani SEO bağırsakin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir öteki önemli fark da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu hâl farklıdır. SEO çallıkışmaları elan katıksız icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir yoğunluk sıkıntısızışı sağlar.
Bu dü nosyon, bağırsakerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise gaye elan ticari başüstüneğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çallıkışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu erişmek bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü nosyon arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan iyi evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.